Булінг в дитячому садку — міф чи реальність

Булінг в дитячому садку — міф чи реальність

Види булінгу в дитсадку

Булінг (від англ. to bull — переслідувати) — свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої.

Булінг у ЗДО може проявлятися як тиск:

  • - психологічний
  • - фізичний.

Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози, побиття під час ігор.

Хто провокує булінг в дитсадку

Булінг серед дітей старшого дошкільного віку в ЗДО можуть спровокувати дорослі. Діти старшого дошкільного віку одразу сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за зразок. Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо:

·  педагог або помічник вихователя:
зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена в собі
ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки
глузує із зовнішнього вигляду дитини
образливо висловлюється про дитину чи її
батьків
проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей дитини

·  батьки або члени сім’ї:
б'ють та ображають дитину вдома
принижують дитину у присутності інших дітей
проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки дитини
ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють (неповна родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку).

Усі діти потребують підтримки дорослих — батьків, вихователів, практичного психолога та соціального педагога. Саме вони мають допомогти дітям налагодити партнерські взаємини з однолітками у групі.

Як міняється поведінка дитини під час булінгу в ЗДО

Дитина-жертва булінгу поводиться незвично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитина:

·  вдома:
не хоче одягатися вранці
шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка
просить батьків забрати її із дитячого садка раніше
плаче, вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла, починають боліти голова, живіт
не контактує з однолітками у дворі
грає наодинці в парку

  • ·  в дитячому садку:
    не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх, спільній самостійній художній діяльності тощо
    усамітнюється при будь-якій нагоді
    часто губить свої іграшки або речі
    бруднить чи псує одяг
    грає поламаними іграшками
    відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі в театрілізації чи грі
    не має друзів у групі.

To Top ↑