Види булінгу в
дитсадку
Булінг (від англ. to bull — переслідувати) — свідома
агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої.
Булінг у ЗДО може проявлятися як тиск:
- - психологічний
- - фізичний.
Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний
тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість,
погрози, побиття під час ігор.
Хто провокує булінг в дитсадку
Булінг серед дітей старшого дошкільного віку в ЗДО
можуть спровокувати дорослі. Діти старшого дошкільного віку одразу сприймають
ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за зразок. Вони
починають цькувати дитину чи дітей, якщо:
· педагог або помічник вихователя:
– зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена в собі
– ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки
– глузує із зовнішнього вигляду дитини
– образливо висловлюється про дитину чи її батьків
– проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей дитини
· батьки або члени сім’ї:
– б'ють та ображають дитину вдома
– принижують дитину у присутності інших дітей
– проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки дитини
– ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють (неповна
родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку).
Усі діти потребують підтримки дорослих — батьків, вихователів,
практичного психолога та соціального педагога. Саме вони мають допомогти дітям
налагодити партнерські взаємини з однолітками у групі.
Як міняється поведінка дитини під
час булінгу в ЗДО
Дитина-жертва
булінгу поводиться незвично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок,
то тепер така дитина:
· вдома:
– не хоче одягатися вранці
– шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка
– просить батьків забрати її із дитячого садка раніше
– плаче, вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла,
починають боліти голова, живіт
– не контактує з однолітками у дворі
– грає наодинці в парку
- · в дитячому садку:
– не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх, спільній самостійній художній діяльності тощо
– усамітнюється при будь-якій нагоді
– часто губить свої іграшки або речі
– бруднить чи псує одяг
– грає поламаними іграшками
– відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі в театрілізації чи грі
– не має друзів у групі.